logo
Portal for

Informatie met de glimlach

WIE is mijn studietrajectbegeleider? WAT zijn de mogelijkheden voor studenten om te participeren in het beleid? WAAR kan ik mijn opleidingscheques indienen? WANNEER is het faculteitssecretariaat open? HOE registreer ik mijn vakken/jaarprogramma?

Het antwoord op deze en andere vragen vind je 24/7 via ons studentenportaal STUDENT.VUB.BE. Hoor je het liever in mensentaal? Dan zijn wij er voor jou!

Loket
Brussels Humanities, Sciences and Engineering Campus

Adres
Pleinlaan 2, 1050 Brussel (D1.02)

Locatie
Inkomhal gebouw D
Openingsuren
Maandag tot vrijdag, 9-18u (vakantie tot 17u, eerste 3 lesweken tot 19u)

Telefoonnummer
+32 2 629 20 10

E-mail
info@vub.be

Extra power voor jouw initiatief

De VUB stimuleert actieve studenten en Infopunt is daarin je eerste aanspreekpunt.

Je kan bij Infopunt aankloppen voor advies en ondersteuning bij de opstart of het beheer van een studentenorganisatie. Daarnaast helpen we je om je initiatief of boodschap te communiceren naar de studentengemeenschap.

Wat we voor jou kunnen doen

Bij Infopunt Studenten kan je terecht met vragen, klachten en suggesties. Je krijgt er ondersteuning bij de communicatie en realisatie van je project.

Een antwoord op al je vragen

Infopunt Studenten geeft je een antwoord op alle eerstelijnsvragen. Voor specifieke of complexe vragen zoeken we uit waar je op de VUB terecht kan. We helpen je graag onmiddellijk via balie en telefoon en beantwoorden e-mails binnen de werkdag. Je kan bij ons ook VUB-brochures aanvragen. We assisteren de community manager bij vragen via sociale media. We beheren ten slotte ook dit studentenportaal.

Aarzel niet ons te contacteren!

Suggesties of klachten

Kritische bemerkingen of constructieve suggesties over de VUB kan je sturen naar onze suggestie- en klachtenbus, feedback@vub.ac.be. Het gaat hier vooral over de praktische werking van de universiteit of het campusleven. Voor onderwijs- en examenkwesties kan je terecht bij de ombudspersoon. Voor discrete meldingen van grensoverschrijdend gedrag is er ook het meldpunt.

Studentencommunicatie

Infopunt publiceert de belangrijkste info op het studentenportaal, maar gebruikt ook andere communicatiemedia. Met onze storytelling over het campusleven willen we studenteninitiatieven ondersteunen. Zowel studenten en studentendiensten zijn welkom voor communicatieadvies of het gezamenlijk opzetten van een campagne. Je kan via Infopunt communicatie aanvragen op:

  • VUBToday
  • Studentennieuwsbrief
  • Sociale media
  • Videoschermen
  • VUB Student Events
  • Canvas

We faciliteren ook de toelating voor activiteiten of promotionele acties op de Esplanade, in Gebouw D en het studentenrestaurant.

Faciliteren van het actieve studentenleven

Infopunt ondersteunt actief de werking van studentenkoepel BSGgtgv, de studentenraad, Studiekring Vrij Onderzoek en studentenblad de Moeial, vooral op administratief en financieel vlak. We begeleiden je bij de opstart van een nieuwe vereniging, bieden advies en ondersteuning bij de boekhouding en rapporteringen en betalen de subsidies. Ook als individuele student kan je bij ons aankloppen voor advies en ondersteuning bij je initiatief of evenement.

We volgen daarnaast de actuele dossiers binnen het studentenleven op en staan studentenkoepel BSGgtgv en de studentenraad hierin bij met raad en daad. We stimuleren het actieve studentenleven via communicatie en participatieve events zoals kick-off en de 24 uur van de VUB. We ontwikkelen ook enkele vormingsinitiatieven zoals het congres 'Redelijk Ongeregeld' of de 'Swaree Engagee'.

Contacteer ons voor een afspraak, of kom langs!

Verloren voorwerpen

It's a dirty job, but someone has to do it. Ook al zijn verloren en gevonden voorwerpen niet echt onze kerntaak, we hebben al vaak en met veel plezier studenten herenigd met hun dierbaarste bezittingen zoals GSMs, sleutels, laptopladers, mutsen en handschoenen.

We werken momenteel aan een brede databaseoplossing voor de VUB, maar voorlopig publiceren we onze vondsten op een PDF-lijst. Na een half jaar schenken we hen aan een goed doel.

Wie we zijn

Authentiek, gedreven en studentvriendelijk. Infopunt Studenten is een hecht team met een passie voor correcte info, en een hart voor de student.

Front Office: onze studenten

In onze 'front office' kanalen (loket, telefoon, e-mail, verzendingen, sociale media) draaien zowel vaste medewerkers als jobstudenten mee. Wij streven naar een vast studententeam voor een optimale kwaliteit. Als jobstudent bij Infopunt moet je op korte tijd heel wat VUB-kennis vergaren. Eén- of tweemaal per jaar schrijven we jobs uit via de jobdienst. Wil jij ook deel uit maken van ons team?

Informatiebeheer: Cindy Muller & Maureen Van de Vondel

Cindy en Maureen staan als redacteurs in voor de correcte info op het studentenportaal. Ze trachten de VUB zo helder mogelijk te vertalen naar STUDENT.VUB. Als inhoudelijke specialisten vormen zij het steunpunt voor onze 'front office' werking.

Communicatie: Thomas Engwegen & Deborah Schollaert

Thomas en Deborah staan als communicatiemedewerkers in voor het studentennieuws in de verschillende communicatiekanalen. Zij beheren ook de 'fun' info: sport, cultuur, studentenleven, studentenorganisaties en alles van internationalisering. Ze verzorgen de PR en de onthaalinitiatieven voor Belgische en buitenlandse studenten. Je kan bij hen terecht voor communicatieadvies of het opzetten van een promocampagne voor jouw initiatief.

Office management & organisatie: Didier Meltens

Didier houdt als office manager de boel draaiende: administratie, facturatie, infrastructuur, ICT, planning, statistieken en contracten voor jobstudenten. Hij organiseert de evenementen, beheert de financiën en administratie van studentenorganisaties en volgt de Loungebar 1050 en esplanadeactiviteiten op. Hij zorgt voor orde en netheid binnen de creativiteit en studentikoziteit. Je kan bij hem terecht voor consultatie van rekeningen, reservaties of uitbetalingen.

 

Studentenorganisaties: Steph Feremans

Steph werkt achter de schermen voor het VUB-verenigingsleven en de studentikoziteit. Als medewerker voor de studentenorganisaties volgt hij de inhoudelijke dossiers op. Hij staat in voor de promotie van het actieve studentenleven binnen de universiteit en coördineert vormingsinitiatieven voor geëngageerde studenten. Hij organiseert de subsidiewerking voor studentenorganisaties en studenteninitiatieven. Je kan bij hem terecht voor advies over procedures, reglementen en wetgeving.

Management: Ben Van Beeck

Ben zet als coördinator de grote lijnen uit. Hij is de schakel tussen het VUB-beleid en de operationele werking. Hij lanceert nieuwe projecten, vangt de hete hangijzers op en bewaakt de eenheid en beheersbaarheid van de vele projecten, rollen en taken. Hij ondersteunt de medewerkers in hun dagelijkse taken en springt bij waar nodig. Je kan bij hem terecht voor suggesties en feedback over de werking.