Portal for

Informatie met de glimlach

WIE is mijn studietrajectbegeleider? WAT zijn de mogelijkheden voor studenten om te participeren in het beleid? WAAR kan ik mijn opleidingscheques indienen? WANNEER is het faculteitssecretariaat open? HOE registreer ik mijn vakken/jaarprogramma?

Het antwoord op deze en andere vragen vind je 24/7 via ons studentenportaal STUDENT.VUB.BE. Hoor je het liever in mensentaal? Dan zijn wij er voor jou!

Loket
Brussels Humanities, Sciences and Engineering Campus

Adres
Pleinlaan 2, 1050 Brussel

Locatie
Inkomhal gebouw D
Openingsuren
maandag tot vrijdag, 9-18u (tot 17u tijdens vakantieperiodes)

Telefoonnummer
+32 2 629 20 10

E-mail
info@vub.be

Extra power voor jouw initiatief

De VUB stimuleert actieve studenten en Infopunt is daarin je eerste aanspreekpunt.

Bij ons team studentenrelaties kan je aankloppen voor advies en ondersteuning bij de opstart of het beheer van een studentenorganisatie. Daarnaast helpen we je om je initiatief of boodschap te communiceren naar de studentengemeenschap. Stuur ons alle info over jouw initiatief, of kom langs bij onze 'Service desk studentenleven'.

Service desk Studentenleven
Maandag tot vrijdag, 13u30 tot 16u30 (of op afspraak)

Telefoonnummer
+32 629 20 11

E-mail
studentenwerking@vub.ac.be

Wat we voor jou kunnen doen

Bij Infopunt Studenten kan je terecht met vragen, klachten en suggesties. Je krijgt er ondersteuning bij de communicatie en realisatie van je project.

Een antwoord op al je vragen

Infopunt Studenten geeft je een antwoord op alle eerstelijnsvragen. Voor specifieke of complexe vragen zoeken we uit waar je op de VUB terecht kan. We helpen je graag onmiddellijk via balie en telefoon en beantwoorden e-mails binnen de werkdag. We assisteren de community manager bij vragen via sociale media. We beheren ook dit studentenportaal.

Aarzel niet ons te contacteren!

Suggesties of klachten

Kritische bemerkingen of constructieve suggesties over de VUB kan je sturen naar onze suggestie- en klachtenbus, feedback@vub.ac.be. Het gaat hier vooral over de praktische werking van de universiteit of het campusleven. Voor onderwijs- en examenkwesties kan je terecht bij de ombudspersoon. Voor discrete meldingen van grensoverschrijdend gedrag is er ook het meldpunt.

Studentencommunicatie

Infopunt publiceert de belangrijkste info op het studentenportaal, maar gebruikt ook andere communicatiemedia. Met onze storytelling over het campusleven willen we studenteninitiatieven ondersteunen. Studenten en studentendiensten zijn welkom voor communicatieadvies of het gezamenlijk opzetten van een campagne. Je kan via Infopunt communicatie aanvragen op:

  • VUBToday
  • Studentennieuwsbrief
  • Sociale media
  • Videoschermen

We faciliteren ook de toelating voor activiteiten of promotionele acties op de Esplanade, in Gebouw D en het studentenrestaurant.

Faciliteren van het actieve studentenleven

Onze service desk studentenleven ondersteunt studentenorganisaties op administratief en financieel vlak. We begeleiden studenten bij de opstart van een nieuwe vereniging, bieden advies en ondersteuning bij de boekhouding en rapporteringen en betalen de subsidies. Ook individuele studenten kunnen bij ons aankloppen voor advies en ondersteuning bij hun initiatief of evenement.

We volgen daarnaast de actuele dossiers binnen het studentenleven op en staan studentenkoepel BSGgtgv en de studentenraad hierin bij met raad en daad. Elk jaar organiseren we samen 'Redelijk Ongeregeld', het congres voor de actieve student.

Contacteer ons voor een afspraak, of kom langs!

Team

Wij willen dat elke student zich thuis voelt op de VUB. Met kwaliteitsvolle en studentvriendelijke info hopen we ons steentje bij te dragen.

Joke - Nina - Steph - Isa - Ken - Didier - Cindy - Maureen - Ben

Samen met onze studententoppers Cedric, Gian, Caro, Lene en Marie staan wij klaar voor jou.

Infopunt Studenten maakt deel uit van het Departement Studentenzaken in het Vicerectoraat Onderwijs- en Studentenbeleid. Wij werken samen met alle diensten en geledingen van de VUB om de info op dit studentenportaal te beheren.

Gevonden én verloren voorwerpen

Als je iets vindt op de campus, mag je dit altijd binnenbrengen bij Infopunt. Wij houden een online database bij met foto's. Als je het voorwerp herkent, kan je het bij ons komen afhalen. Ook de bibliotheek, het restaurant, de sportdienst, leslokalenbeheer, faculteitssecretariaten en de bewaking houden spullen bij. 

Niet afgehaalde spullen


Wij houden de gevonden voorwerpen 6 maanden bij. Daarna schenken we ze aan een goed doel.

Veelgestelde vragen

In onze FAQ-database vind je de meest gestelde vragen doorheen de jaren. Aarzel uiteraard niet om ons te contacteren!