Welkom
Op deze website vind je info over belangrijke deadlines, vrijstellingen, examens, de masterproef en onze contactgegevens.
Ik zoek
- Bachelor Criminologie
- Master Criminologie
- Bachelor Rechten
- Master rechten
- Master-na-Master
- Schakelprogramma Master of Laws in de rechten
- Voorbereidingsprogramma Master of Laws in de rechten
- Lesrooster per opleiding
- Lesrooster per vak
- Lesrooster via de app
- Lesrooster ULB ->"Horaire par cours"
- Lesrooster voor docenten
- Kleurenkalender 2018-2019 (niet officieel)
- Studietrajectbegeleiding
- Vrijstellingen
- Workshops
- Attesten
- (Her)Inschrijven
- Inschrijving wijzigen of uitschrijven
- Studiegeld
- Vergaderkalender
- Standaard traject
- Standaard traject
- Standaard traject
- Verkort traject
- Dual Master in Comparative Corporate and Financial Law
- Burgerlijk en procesrecht
- Criminologie
- Economisch recht
- Fiscaal recht
- Internationaal en Europees recht
- Publiek recht
- Sociaal recht
- Strafrecht
- Verkort traject (Gent-akkoord)
- Master in het internationaal en Europees recht
- Master in het notariaat
- Master in het sociaal recht
- Standaard traject
- Standaard traject
Reglementen en formulieren
Reglementen en formulieren die voor jou belangrijk zijn.
Facultaire reglementen
Onderwijs
- Onderwijs- en examenreglement 2018-2019 met facultaire aanvullingen
- Reglement betreffende de werkcolleges
- Groepsindeling werkcolleges
- Aanvullend reglement inzake het gebruik van hulpmiddelen tijdens de examens
Stage
Onderzoek
- Centraal reglement voor de toekenning van de academische graad van doctor
- Verzoek tot toelating / Request of admission
- Voortgangsrapport / PhD progress report
Overig
Facultaire formulieren
Stage
- Stagecontract criminologie
- Stageovereenkomst notariaat
- Modelformulier stagecontract buiten opleiding Master na Master Sociaal Recht
Indienen onderwerp masterproef
De onderstaande formulieren moeten zowel door jou als je promotor ondertekend worden.
! Voor de opleiding Notariaat is er geen handtekening van de promotor nodig.
- titel masterproef criminologie
- titel masterproef notariaat met studiestage
- titel masterproef notariaat zonder studiestage
Beoordelingsformulieren masterproef Manama Notariaat
- Beoordelingsformulier onderwerpen masterproef Manama Notariaat (met stage EN zonder stage)
- Beoordelingsformulier stageverslag masterproef Manama Notariaat (met stage)
Uitzondering aanvragen
Heb je vragen bij het invullen van dit formulier? Contacteer dan zeker jouw studietrajectbegeleider.
Vrijstelling aanvragen
- Bachelor Criminologie (+ verkorte trajecten)
- Master Criminologie
- Bachelor Rechten (+ verkorte bachelor en schakel- en voorbereidingsprogramma)
- Master Rechten
- Master Internationaal en Europees Recht
- Master Notariaat
- Master Sociaal Recht
Examens
Erasmus
Overig
- Aanvraag instroom verkorte Bachelor Criminologie: traject 1
- Links naar opleidingsonderdeelfiches rechten ULB
- Informatiefiche ULB
- Keuzevakken ULB opleiding Notariaat
- Links naar opleidingsonderdeelfiches Notariaat ULB
- Keuzevakken ULB opleiding Master0 Internationaal en Europees Recht
- Links naar opleidingsonderdeelfiches manama IERE ULB
- Keuzevakken ULB opleiding Master Sociaal Recht
Studietraject
Als student kan je zelf deels je studietraject vormgeven. Voor hulp kan je terecht bij je studietrajectbegeleider die jou hierbij kan informeren, adviseren en begeleiden.
Individueel studietraject
Een individueel studietraject is een traject dat afwijkt van het standaard voorgestelde modeltraject.
Je wenst bijvoorbeeld minder opleidingsonderdelen op te nemen of je wilt een studietraject waarin je opleidingsonderdelen uit verschillende bachelorjaren combineert.
Een individueel studietraject kan enkel binnen eenzelfde loopbaan (bachelor, schakel, voorbereiding, master) en wordt beperkt tot maximaal 66 studiepunten.
Opgelet: Studenten die niet slagen voor minstens 30 ECTS-credits binnen het eerste bachelor traject komen niet in aanmerking voor een individueel studietraject.
Deze studenten kunnen hun eerste bachelor traject niet verder aanvullen met opleidingsonderdelen uit het tweede en/of derde bachelor traject.
Zij worden beperkt tot het opnemen van inleidende opleidingsonderdelen uit het eerste jaar modeltraject van de bachelor.
Studenten die hun traject wel mogen aanvullen, dienen rekening te houden met de gestelde inschrijvingsvereisten.
Enkel wanneer je kan afstuderen (behalen van bachelor- of masterdiploma) kunnen deze voorwaarden overruled worden.
Neem in dit geval contact op met je studietrajectbegeleider.
Studenten die een uitzondering willen aanvragen, kunnen dit doen via het online formulier ‘Aanvraag uitzondering Academiejaar 20xx-20xx'.
Uitzondering aanvragen
Je kan een uitzondering aanvragen op de volgende regels:
- Het overschrijden van het maximumaantal studiepunten (66SP)
- De voltijdelijkheid tussen opleidingsonderdelen (inschrijvingsvereisten = pre- en corequisites)
- Het in- of uitschrijven van de opleiding of opleidingsonderdelen buiten de inschrijvingsperiode
- Aanvraag tot gecombineerde inschrijving
Volg de stappen bij online formulier ‘Aanvraag uitzondering Academiejaar 20xx - 20xx'.
We brengen je per e-mail op de hoogte van de beslissing.
Inschrijvingsvereisten
Om een opleidingsonderdeel te mogen volgen dien je meestal te voldoen aan bepaalde inschrijvingsvereisten. Deze vereisten worden gedefinieerd in termen van pre- en/of corequisites.
Een prerequisite is een opleidingsonderdeel waarvoor je geslaagd (of gedelibereerd) moet zijn vooraleer je kan inschrijven voor een ander opleidingsonderdeel.
Een corequisite is een opleidingsonderdeel dat, indien nog niet verworven, je gelijktijdig met dit opleidingsonderdeel moet volgen.
Naast de pre- en/of corequisites kennen heel wat opleidingsonderdelen als bijkomende inschrijvingsvereiste dat je voor een minimum aantal studiepunten in je traject dient geslaagd te zijn.
Overzicht van de inschrijvingsvereisten
- Bachelor Rechten
- Verkorte Bachelor Rechten
- Master Rechten
- Schakelprogramma Rechten
- Voorbereidingsprogramma Rechten
- Bachelor Criminologie
- Verkorte Bachelor Criminologie (traject 1 t.e.m. 5)
- Master Criminologie
- Master na Master Internationaal en Europees Recht
- Master na Master in het Notariaat
- Master na Master in het Sociaal Recht
- Master of Laws in International and European Law
Vrijstellingen
Op basis van eerdere studies en/of werkervaring kan je vrijstellingen aanvragen.
EVK (Elders of eerder Verworven Kwalificaties)
Als je van een andere universiteit komt en je studies (rechten of criminologische wetenschappen) voortzet aan de Vrije Universiteit Brussel, dien je contact op te nemen met de studietrajectbegeleiding om je studieprogramma te bepalen.
De volgende documenten zijn hiervoor vereist:
- Een overzicht van je studieloopbaan aan de andere universiteit of hogeschool
- De examen-quoteringen (puntenlijsten) van de gevolgde studies
In dit geval wordt er een instroomdossier voor je samengesteld waarmee je dan de verdere vrijstellingsprocedure in orde kan brengen.
Indien je overstapt uit een andere studierichting, kan je meteen gebruik maken van het ‘aanvraagformulier vrijstellingen’:
- Het formulier dient volledig ingevuld teruggestuurd te worden per email naar de faculteit
- Per semester kan er slechts een dossier per opleiding worden ingediend!
- Hou rekening met de deadlines:
- 15 oktober 2018: 1ste semester en jaaropleidingsonderdelen
- 15 februari 2019: 2de semester opleidingsonderdelen
- Voeg de nodige bijlagen toe:
- Kopie of attest met o.m. de titel van het opleidingsonderdeel op basis waarvan een vrijstelling wordt aangevraagd, het aantal ECTS-credits, behaald resultaat (puntenblad), studierichting, studiejaar en instelling waar het opleidingsonderdeel werd gevolgd en afgelegd.
- Een officiële korte beschrijving van het afgelegde opleidingsonderdeel met de inhoud en het gebruikte cursusmateriaal (opleidingsonderdeelfiche).
EVC (Elders of eerder Verworven Competenties)
Ook als je denkt in aanmerking te komen voor studieduurverkorting op basis van werkervaring, wend je je tot de studietrajectbegeleider van je opleiding.
Let wel op: deze procedure kan enkele maanden in beslag nemen.
De deadline voor het indienen van een EVC-aanvraag voor een volgend academiejaar is 1 maart.
Meer informatie op de website van de Universitaire Associatie Brussel >>>
! EVC geldt niet voor studenten die voor de eerste keer een inschrijving nemen aan een Vlaamse universiteit.
Deliberatie
Vragen over buispunten? Afronding van examencijfers? Geslaagd met voldoening, onderscheiding, grote of grootste onderscheiding?
Raadpleeg de pagina's over deliberatie
Studievoortgang
Indien je niet voldoende studievoortgang boekt, kan de examencommissie bindende voorwaarden opleggen voor je herinschrijving in dezelfde opleiding of je herinschrijving niet toelaten.
Raadpleeg de pagina's over studievoortgang
Studievoortgangsbeslissing
Indien je niet akkoord gaat met een studievoortgangsbeslissing die jou is opgelegd, kan je hiertegen
in beroep gaan
Examens
Niet te missen informatie over examenroosters, ombudspersoon en verplaatsing examen bij overmacht of wegens overlap.
Bekendmaking en planning
Bekendmaking
- Zie artikel 106 van het Onderwijs- en examenreglement.
- De data van de examenperiodes vind je terug in de academische kalender.
- Bekendmaking van de punten en deliberaties januari zittijd.
Planning (onder voorbehoud van eventuele wijzigingen)
- Schriftelijke examens januari 2019
- Mondelinge examens januari 2019
- Schriftelijke examens juni 2019
- Mondelinge examens juni 2019
- Schriftelijke examens 2de zittijd 2019
- Schriftelijke examens 2de zittijd 2019
Instructies om in te schrijven voor mondelinge examens via Pointcarré >>>.
Deliberaties
Januari zittijd 7 februari 2019 - lokaal 4C306
- Criminologie: 9u30
- Rechten: 11u00
- ManaMa IERE en SORE: 14u00
- ManaMa Notariaat: 16u00
Juni zittijd 4 juli 2019 - lokaal 4C306
- Criminologie: 9u30
- Rechten: 11u00
- ManaMa IERE en SORE: 16u00
- Postgraduaat Fiscaal Recht: 17u00
- ManaMa Notariaat: 17u30
Tweede zittijd 12 september 2019 - lokaal 4C306
- Criminologie: 9u30
- Rechten: 11u00
- ManaMa IERE en SORE: 16u00
- Postgraduaat Fiscaal Recht: 17u00
- ManaMa Notariaat: 17u30
Ombudspersoon
Met opmerkingen en klachten over de examenregeling, het examenverloop, de beoordeling van de masterproef, de deliberatie, het bekendmaken van de resultaten, de studievoortgang op basis van examens en het halen van een creditbewijs kan je terecht bij de facultaire ombudspersoon.
Onder bepaalde voorwaarden kan je bij de centrale ombudspersoon terecht.
Verplaatsing examen bij overmacht (tijdens de examenperiode)
Indien je door overmacht (ziekte, ongeluk,...) niet kan deelnemen aan een examen, ga je als volgt te werk:
- Vul het overmachtsformulier in.
- E-mail het formulier naar de titularis van het vak en naar het secretariaat.
- De betrokken docent brengt je op de hoogte van de beslissing
Verplaatsing examen wegens overlap
Verplaatsingen aanvragen tijdens de registratieperiode wegens overlappingen, e.d.: stuur een e-mail naar de faculteit RC met hierin je volledige examenrooster (zowel mondelinge als schriftelijke examens). Op basis van jouw email zal het secretariaat, in de mate van het mogelijke, een oplossing zoeken. Graag ook registreren voor een mondeling examen zelfs indien dit een overlapping zou zijn zodat wij een verplaatsing kunnen voorzien.
Aanwezigheidsbewijs examens
Indien je een bewijs nodig hebt van deelname aan een examen (bv. voor je werkgever), gebruik je het formulier 'Aanwezigheidsbewijs examens'.
Je vult hierop je naam in, de gegevens van het examen en laat dit ondertekenen door de docent (of afgevaardigde).
Examen- en beroepscommissie(s)
De laatste horde
De masterproef is dikwijls de laatste horde voor het behalen van je diploma.
Indienen onderwerp
Hoe je het onderwerp van je masterproef moet indienen, hangt af van je opleiding. Dit moet via Mathis of met een formulier.
Indienen via Mathis
Studenten
- Master in de Rechten
- Master na Master Sociaal Recht
- Master na Master Internationaal en Europees Recht
dienen het onderwerp van hun masterproef in via Mathis.
Deze handleidingen zijn daarbij beschikbaar:
Indienen via een formulier
Studenten
- Master in de Criminologie
- Master na Master Notariaat
dienen de titel van hun masterproef in via een formulier.
Deadlines
- 15 oktober, indien je de masterproef wilt afleggen in januari.
- 15 november, indien je de masterproef wilt inleveren in mei of augustus.
Onder bepaalde omstandigheden is het mogelijk om af te studeren na het eerste semester, dus in januari. Wat je daarvoor moet doen en welke (extra) deadline je daarbij in de gaten moet houden? Zie 'afstuderen in januari'.
Inleveren masterproef
Deadlines voor het inleveren: (indien deze in het weekend vallen de eerstvolgende werkdag)
- Eerste zittijd - eerste examenperiode : uiterlijk 15 december (of eerstvolgende werkdag)
- Eerste zittijd - tweede examenperiode : uiterlijk 30 mei (of eerstvolgende werkdag)
- Tweede zittijd: uiterlijk 16 augustus (of eerstvolgende werkdag)
Op bovenvermelde data kan de masterproef ingeleverd worden in lokaal 4B302 (9u-12u en 13u-19u).
Wanneer je voor deze deadline je masterproef wenst in te dienen kan dit enkel tussen 9-12u in lokaal 4B303.
Verdediging Masterproef
Master Rechten
- Eerste zittijd - eerste examenperiode : 4 februari 2019 - D3.09
- Eerste zittijd - tweede examenperiode : 1 juli 2019
- Tweede zittijd : 9 september 2019
Master Criminologie
- Eerste zittijd - eerste examenperiode : 4 februari 2019 - D3.09
- Eerste zittijd - tweede examenperiode : 4 juli 2019
- Tweede zittijd : 9 september 2019
Master na Master Internationaal en Europees Recht
- Eerste zittijd - eerste examenperiode : 4 februari 2019
- Eerste zittijd - tweede examenperiode : 4 juli 2019
- Tweede zittijd : 9 september 2019
Master na Master Sociaal Recht
- Eerste zittijd - eerste examenperiode : 4 februari 2019
- Eerste zittijd - tweede examenperiode : 4 juli 2019
- Tweede zittijd : 9 september 2019
Master na Master Notariaat
- Eerste zittijd - eerste examenperiode : 4 februari 2019 - D3.09
- Eerste zittijd - tweede examenperiode : 4 juli 2019
- Tweede zittijd : 9 september 2019
Checklist voor het indienen van de masterproef
- Zie ook de richtlijnen voor de masterproef op deze pagina.
- Elke opleiding bepaalt zelf de voorschriften waaraan de masterproef moet voldoen voordat je het kan indienen.
Masterproef criminologie
- indienen in 4 exemplaren (recto verso) in lokaal 4B303 tegen ontvangstbewijs
- 1 elektronische versie in pdf uploaden op Pointcarré
- abstract in het Engels
- samenvatting in het Nederlands (min. 300, max. 400 woorden)
- Beoordelingsformulier
Masterproefreglement criminologie zie hoofdstuk V in het OER.
Masterproef rechten en manama's (behalve notariaat)
Je dient je masterproef, gebundeld met het voorblad uit Mathis, in op het vakgroepssecretariaat van de faculteit Recht en Criminologie, gebouw B, lokaal 4B303. Je houdt daarbij rekening met onderstaande:
- Indienen in 4 exemplaren (recto verso) in lokaal 4B303 tegen ontvangstbewijs (te genereren uit Mathis)
- Bewijs uploaden Turnitin overhandigen
- Samenvatting en abstract zijn niet verplicht op te nemen
- Omvang van 40 tot 60 pagina's voor de master rechten
- Omvang van 35 pagina's voor de master-na-masteropleidingen
- Lettertype Verdana, grootte 10 (8 voor voetnoten), interlinie 1.5, paginering rechts onderaan
- Verwijzingen worden in voetnoten opgenomen overeenkomstig de laatste versie van het juridische referentiesysteem V&A
Masterproefreglement rechten zie hoofdstuk V in het OER.
Masterproef notariaat
- MET studiestage
- indienen in 4 exemplaren in lokaal 4B303 tegen ontvangstbewijs
- Bewijs uploaden Turnitin overhandigen
- samenvatting en abstract zijn niet verplicht
- deel 1 (stageverslag) omvat min. 5 en max. 10 pagina's (m.i.v. de voetnoten); deel 2 (de casus) omvat min. 15 en max. 20 pagina's (m.i.v. voetnoten). De bibliografie en de eventuele bijlagen worden niet meegerekend voor het bepalen van het aantal bladzijden van de masterproef.
- lettertype Verdana, interlinie 1, lettergrootte 10 (voor voetnoten 8)
- verwijzingen worden in voetnoten opgenomen overeenkomstig de laatste versie van het juridische referentiesysteem V&A
- ZONDER studiestage
- indienen in 7 exemplaren in lokaal 4B303 tegen ontvangstbewijs
- Bewijs uploaden Turnitin overhandigen
- samenvatting en abstract zijn niet verplicht
- deel 1 (notarieel dossier) omvat min. 15 en max. 20 pagina's (m.i.v. de voetnoten), deel 2 (kritische noot) min. 5 en 10 pagina's (m.i.v. de voetnoten), deel 3 (doctrinaire bijdrage) min. 20 en max. 25 pagina's (m.i.v. de voetnoten). De bibliografie en de eventuele bijlagen worden niet meegerekend voor het bepalen van het aantal bladzijden van de masterproef.
- lettertype Verdana, interlinie 1, lettergrootte 10 (voor voetnoten 8 )
- verwijzingen worden in voetnoten opgenomen overeenkomstig de laatste versie van het juridische referentiesysteem V&A
- Beoordelingsformulier onderwerpen masterproef Manama Notariaat (met stage EN zonder stage)
- Beoordelingsformulier stageverslag masterproef Manama Notariaat (met stage)

Hulp bij je masterproef
Heb je hulp nodig bij het schrijven van je masterproef? Raadpleeg dan het handboek 'Eerste Hulp bij Onderzoeksproblemen' (EHBO-kit) op Pointcarré.
Je vindt dit onder het tabblad 'cursussen'. Hierin vind je de algemene onderzoeksregels en -beginselen die je zullen helpen bij het opstarten, uitvoeren en rapporteren van een onderzoeksproject.
Voor verdere ondersteuning kan je:
Reglementaire bepalingen
Reglementaire bepalingen in verband met de masterproef kan je raadplegen in het Onderwijs- en Examenreglement met aanvullende facultaire bepalingen (art. 120 t.e.m. 127, pp. 60-75).
Scriptieprijzen
- Vlaamse Scriptieprijs
- Thesisprijs van de Vlaamse Regulator voor de Media
- CPS (Centrum voor Politiestudies)-prijs voor het beste Nederlandstalige eindwerk
- Jeanine Segersprijs (vakgroep Criminologie)
- Jura-Falconis prijs
- De prijs Fernand Collin voor Recht
- Ius Commune Prijs
- Walter Leën Prijs
- Frans Van Cauwelaert Prijs
- APR (Algemene Praktische Rechtsverzameling) Prijs
- Prix Pierre Coppens 'Droit des sociétés'
- Fonds van het Nationaal College der Accountants
- VWR (Vereniging Wijsbegeerte van het Recht) Dissertatieprijs
- Maurice Lauré Prize
- Prijs van het Belgisch Tijdschrift voor Sociale Zekerheid
- Brussels Studies Institute (BSI)
Stages
Informatie en contactpersonen in verband met stages.
Stage bachelor criminologie
Plaats binnen de opleiding
De stage binnen de bachelor criminologische wetenschappen is een opleidingsonderdeel in het tweede semester van je laatste bachelorjaar.
Stageplaats
Info volgt.
Studiepunten
18
Studietijd
450 uur
Effectieve stage-uren
Minstens 300 uur
Bijkomende info stage bachelor criminologie
De student moet de volgende documenten indienen:
- het stageplan: uiterlijk drie weken na aanvang van de stage
- een logboek over het verloop van de stage
- het stageverslag dat geldt als bachelorproef
- voor de stage intervisie moet de student de volgende documenten voorbereiden: methodologisch opzet + verslag beschrijving stageplaats
Studenten die al op een criminologisch relevante plaats werkzaam zijn, kunnen een aanvraag indienen voor 15 oktober om een stagevervangende opdracht te mogen maken.
Meer informatie over deze documenten en de stagevervangende opdracht vind je terug in de opleidingsonderdeelfiche en in de stagewijzer op Pointcarré.
Notariële stage
Plaats binnen de opleiding
Binnen de opleiding notariaat doe je alleen stage als je kiest voor de masterproef met inbegrip van de studiestage.
Stageplaats
Je bent vrij om te kiezen waar je stage wilt lopen. De stagecommissie kan wel helpen bij het zoeken naar en kiezen voor een stageplaats of stagemeester.
Studiepunten
15
Studietijd
450 uur
Aantal werkdagen op een notariskantoor
40
Contactpersoon
Promotor van je masterproef
Bijkomende info notariële stage
De masterproef met studiestage bestaat uit twee delen:
- In het eerste deel geef je het verloop van de stage weer en reflecteer je over de activiteiten en observaties doorheen de stage (stageverslag).
- In het tweede deel belicht je twee concrete gevallen die zich voordeden op kantoor tijdens de stage.
Meer info hierover kan je nalezen in het stagereglement (supra) en de opleidingsonderdeelfiche.
Stage in het sociaal recht
Stage buiten opleiding
Je kan een stageplaats kiezen uit het document "stageplaatsen".
Europeesrechtelijke stage en simulaties van diplomatieke onderhandelingen
Plaats binnen de opleiding
Studenten die de afstudeerrichting 'Internationaal en Europees Recht' van het tweede masterjaar Rechten volgen, kunnen dit keuzeopleidingsonderdeel opnemen in hun studieprogramma.
De student kiest voor een stage of voor deelname aan de simulaties van diplomatieke onderhandelingen. Dit vak omvat 6 studiepunten.
Stageplaats
De titularis van het vak overlegt met jou welk advocatenkantoor het best bij jouw profiel en interesses aansluit.
Contactpersoon
Prof. dr. Tony Joris
Bijkomende info
- Indien je stage wilt lopen, moet je je in de 1ste week van het academiejaar aanmelden bij de titularis van dit vak.
- Tijdens je stage houd je een dagboek bij over je werkzaamheden in het kantoor
- Na de stage schrijf je een eindverslag van 3000 tot 4000 woorden. Taal: Nederlands of Engels.
Meer info over het dagboek, het eindverslag en andere aspecten van de stage kan je nalezen in de opleidingsonderdeelfiche.
Faculteitssecretariaat
Geen idee bij wie je terecht kan met je vraag? Spring dan binnen op het secretariaat of stuur ons een e-mail.
Faculteitssecretariaat
Gebouw C, 4e verdieping, lokaal 4C301
Telefoon
02 629 15 77
faculteit.rechten@vub.ac.be
Openingsuren
Maandag tot vrijdag
Voormiddag
09:00-12:00
Namiddag
13:00-16:00
Administratief secretaris
Saskia Segers - Lokaal 4C301
Faculteitscoördinator
Micheline Rooselaers - Lokaal 4B303
Medewerkers - Lokaal 4C301
Thomas De Baerdemaecker - Magda Minner - Nele De Clercq - Nadia Vernimmen
Medewerkers - Lokaal 4B303
Ulrike Luyckx - Martine Liedts - Ann Maertens
Medewerkers - Lokaal 4B303
Marina Schaerlaeken - Martine Schierl - Mieke Vyncke
Faculteitsbureau
De leden van het faculteitsbureau:
Decaan
Prof. dr. Miguel De Jonckheere
Voorzitter opleidingsraad Rechten
Prof. dr. Kim Van der Borght
Academisch secretaris
Prof. dr. Elisabeth Alofs
Vicedecaan (plvv. decaan)
Prof. dr. Serge Gutwirth
Voorzitter opleidingsraad Criminologie
Prof. dr. Els Dumortier
Administratief Secretaris
Mevr. Saskia Segers
Wie-is-wie
Vind hier terug wie wat doet op de faculteit.