Esplanade in Etterbeek

Op de Esplanade van de VUB Main Campus in Etterbeek is er heel wat passage. Je staat er dus écht in de kijker. Dat maakt het de ideale locatie om onder meer:

• te flyeren voor een aanstormend event
  • cake en wafels te verkopen voor je vereniging of project
  • een infostand te verzorgen
  • tickets te verkopen
  • een ontgroeningsopdracht te laten plaatsvinden
  • etc!
2022_Esplanade_Etterbeek_VUB

Hoe aanvragen?

VUB-studenten & personeel
  1. Vul dit formulier in.
  2. Heeft Infopunt Studenten groen licht gegeven? Doe je ding!

Denk er wel aan dat de verantwoordelijke of de bewaking je steeds kan vragen om je toestemmingsbewijs voor te leggen (digitaal of uitgeprint).

Externen

Voor externen die iets willen organiseren op de Esplanade, geldt er een andere procedure. Alle info vind je hier.

Deadlines

Studenten
  • flyering = 2 werkdagen op voorhand aanvragen
  • stand met standaard nutsvoorzieningen = 4 werkdagen op voorhand aanvragen
  • middelgrote activiteit en/of speciale nutsvoorzieningen = 2 weken op voorhand aanvragen
Externen
  • flyering en/of stand met standaard nutsvoorzieningen = 4 werkdagen op voorhand aanvragen

Locatie

Op de VUB Main Campus zijn er 4 mogelijke locaties waar je jouw esplanadeactiviteit kan laten plaatsvinden:

• Esplanade aan het Crazy Copy Center (aanbevolen)
  • Einde brandweg (bij aanwezigheid voertuig
  • VUB-restaurant (binnen aan de trappen)
  • Inkomhal gebouw D (binnen)

Nutsvoorzieningen

Nutsvoorzieningen vraag je samen met de toelating aan. Je kiest uit:

Geen nutsvoorzieningen

Geen voorzieningen

Standaard

1 Tafel, 2 stoelen, gewone 220V elektriciteit (af te halen bij het Infopunt Studenten)

Iets extra nodig? Check de AV-uitleendienst

Speciaal

Standaardpakket en/of water, speciale elektriciteit (16A, 32A, 64A) en/of brandblusser (af te halen bij de bewaking) bij gebruik van vuur, gas of elektrische kookvuren.

Verantwoordelijkheid en (voedsel)veiligheid

Bij je aanvraag verklaar je je akkoord om de volledige verantwoordelijkheid voor je activiteit en de gevolgen ervan te dragen. De universiteit kan je hier te allen tijde op aanspreken. Uiteraard is het verboden om de veiligheid van studenten, personeel en/of bezoekers in gevaar te brengen of de normale dagelijkse activiteiten van de universiteit te verstoren. Je volgt eventuele instructies van de betrokken verantwoordelijke of bewaking op en aanvaardt dat zij altijd kunnen beslissen om je activiteit stop te zetten.

Serveer je voedsel, dan moet je alle aspecten van voedselveiligheid (zoals de warmte- en koudeketen) zorgvuldig opvolgen. Lees zeker het officiële advies van de federale overheid en vraag bij twijfel hulp aan het studentenrestaurant.